fredag 14 mars 2008

Vad gjorde jag då?

I brist på egen fantasi plankar helt skamlöst Storasyster i vassen.

Vad gjorde du för 5, 10, 15 respektive 20 år sedan?

20 år sedan - 1988, Jag var 9 år och gick i lågstadiet på Lövö-skolan i Holmsund. Tyckte skolan var rolig, klasskompisarna sådär. Bodde i ett oerhört rosa rum fyllt av gosedjur av skuftande storlek och art.

15 år sedan - 1993, Jag var 14 år och tillbringade flera veckor den sommaren i Athen. Började 8-an på Enebyskolan i Norrköping. Konfirmationsläsningen inleddes den hösten och jag insåg hur otroligt ointresserad jag var av Matte och Fysik.

10 år sedan - 1998, Jag var 19 år och hade en sista, fantastiskt rolig termin på De Geer gymnasiet i Norrköping. Tog studenten och flyttade hemifrån för att jobba på stiftsgård ett år.

5 år sedan - 2003, Jag var 24 år. Vi förlovade oss och jag flyttade in hos blivande maken i den lilla men underbara lägenheten i Fålhagen, Uppsala. Jag var inne på femte terminen på teologen och gjorde praktik i Örebro den sommaren. Firade jul med makens familj första gången.

Vad gjorde du Fru J?

Inga kommentarer: