lördag 29 september 2007

Aldrig mer!!!

Jag menar det! Jag tänker aldrig flytta igen!! Åtminstone inte på en sisådär två år eller så, eller om/när familjen växer... Vi har packade lådor överallt och ändå finns det saker kvar att packa, det tar helt enkelt aldrig slut. Maken vacklade precis iväg med riktning mot sovrummet och mumlade "ska bara vila fem minuter".

Dock, hur jobbigt det än är att flytta så överväger fördelarna. No more hyresrätt, golvvärme i hela (den nya) lägenheten, egen tvättmaskin och diskmaskin!!! Jag slipper dessutom pendla
1 timme och 45 minuter i vardera riktningen till jobbet. Det ska med andra ord bli jätteskönt att komma iväg, bara jag slapp packa. Packa upp är en helt annan femma, då får man ju inreda och möblera något helt nytt! Och det finns alltid goda argument för såväl nytt soffbord som för nya kläder, "Oj, slängde jag sååå mycket, då måste jag faktiskt shoppa nytt!"

Fru L, snart innevånare i en huvudstad nära dig

Inga kommentarer: