torsdag 9 augusti 2007

Lista II

Jag gör som fru J. Är dock rädd att vi svarar ganska lika, fast min är längre. Nu får du uppdatera J!

1. Vilken svordom använder du mest? Lämpar sig inte i skrift...

2. Äger du en iPod?Nej

3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på?5.55

4. Hur många resväskor äger du?Två

5. Använder du flip-floppar?Nej

6. Var köper du dina matvaror ifrån? ICA Bengtsson

7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?Ja.

8. Vilken var den senaste filmen du såg? Fanny och Alexander, HELA ända till 02.15!!

9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? (Härmar fru J och säger:) Min bästa vän - maken.

10. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En Mulberry väska

11. Har någon någonsin kallat dig lat? O ja!

12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?Nej.

13. Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Music from the time of Christian IV, Instrumental Ensamble & Lute Music

14. Vilken är världens bästa artist just nu? Borde jag hålla rätt på sånt? Lyssnar på talbok på tåget...

15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall vad? Ja.

16. När var senast någon stötte på dig? För något år sedan, vilket han inte hade något för, tycker att vigselringar är ett ganska tydligt tecken på ointresse.

17. Vad åt du till middag senast? Marinerad och sesampanerad lax med pasta, gröna bönor och sås på bladpersilja och färskost.

18 Använder du huvtröjor? Endast den från mitt College i Cambridge, på konfirmandläger eller hemma.

19. Kan du vissla?Ja, falskt.

20. Vem var den senaste som ringde dig? Fru M

21. Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält? Åker jag något våldsammare än 3-åringarnas karusell så kräks jag!

22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?Alla gånger.

23. Vilket riktnummer befinner du dig i?08 under dagtid, 0152 under kvällar och nätter

24. Tittade du på tecknat när du var liten?Inte mycket

25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?Pinsamt litet

26. Hur många syskon har du?Två

27. Är du blyg inför det motsatta könet?Nej

28. Vilken film kan du alla replikerna till?SOS och Dirty Dancing

30. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?Robson av Pernilla Glaser och Väder, vind & livets allvar, av Tomas Sjödin och Martin Lönnebo

31. Tycker du att du är attraktiv?Brukar inte fundera över det.

32. Vad är du allergisk mot? Dumhet

33. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?Nej, borde jag det?

34. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?Mamma hävdar att de var övertygade om att jag var en flicka hela tiden, så det fanns inget pojkalternativ på namn.

35. Äger du några popband t-shirts? Nej

36. När flög du senast? Hem från Rom i juni


37. Hur många stolar står kring ditt köksbord? Två


38. Läser du för skojs skull? Ja

39. Pratar du några andra språk? Engelska och ytterst lite Tyska


40. Diskar du din egen disk? Oftast maken

41 Har du gråtit offentligt? Ja


42. Har du en stationär dator eller en laptop? Både och.

43. Försöker du alltid lära dig nya saker? Inte så ofta, just nu försöker jag lära mig köra bil dock.

44. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Absolut inte!

45. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Jag är gammaldags så det tycker jag.

46. Kan du kasta macka? Inte så bra.

47. Vad har du med dig in på bion? Godis och äkta make

48. Vem var din favoritlärare och varför? Kristina, klassföreståndare och svenskalärare

49. Har du dejtat någon av en annan religion? Nej

50. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Svenska och konst
.
51Vilken är din favoritdrink? Har väl bott i England, Gin & Tonic of course!

52. Vilken är din mammas hemstad? Nu för tiden långt upp i norr.

53. Din pappas hemstad? Den ena långt upp i norr, den andra neråt i öster

54. Hur gammal blir du nästa födelsedag? 29

55. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Har tyvärr tappat skärpan

56. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Inte en aning.


Fru L

Inga kommentarer: