torsdag 23 augusti 2007

Utmaning!


Nu känner jag mig också utmanad att lista mina psalm favoriter!

"Psalmens text skall vara så bra, att den klarar sig utmärkt på egen hand - och det samma skall gälla för musiken. Psalmens melodi skall med andra ord vara så vacker, att den klarar sig utmärkt på egen hand - utan text. Det skall dessutom
vara så, att när text och musik vävs samman, så uppstår helhetens magi: Helheten blir större än summan av delarna. Det skall kännas så stort, att en riktig hedning börjar undra om Gud ändå inte finns."

1. 720 - Med Gud och hans vänskap
2. 16 - Kom, låt oss nu förenas här
3. 169B - I himmelen, i himmelen

Nu väntar jag på att fru L antar utmaningen.

2 kommentarer:

hemlig sa...

Flickor!

Så roligt att läsa er blogg som jag på irriga vägar hittade, bla via Kaplansgården. Jag är orgeltrampare på Västkusten, välkomna att titta in; www.orgeltrampning.blogspot.com.

hemlig

Prästfruarna sa...

Välkommen till oss, hemlig!

Vi lovar att titta in hos dig!
J